21 norske Epica-nominasjoner
TRY har flest jobber på shortlist med åtte, etterfulgt av Anorak med tre, Pol, Anti og Apriil med to hver, samt én nominasjon for både Per Høj, Bacon, Morgenstern og Sollin Sæle.
Epica er en kreativ konkurranse som skiller seg ut i den forstand at juryen ikke består av fagfolk fra reklamebransjen, men av bransjejournalister og -redaktører fra hele verden. Norske byråer har tatt seg en god jafs av shortlisten i år, med 21 nominasjoner, og da særlig TRY med sine åtte nominasjoner for syv jobber.
Her er de norske nominerte som skal konkurrere om edelt metall:
- Anorak / NoA med «Lame parents» for Av-Og-Til (Public Interest - Health & Safety) Anorak / NoA med «The Sorry Hymns» for TV 2 (Radio Advertising)
Anorak / NoA med «The Land of Absurdity» for Amnesty International (Websites)
- ANTI AS med «The Bumpy Road Music Box» for NAF (Direct Marketing)
ANTI AS med «The Bumpy Road Music Box» for NAF (Best Use of Music)
- Apriil med «Handle med «I don’t» care» for Strahl (Homes, Furnishings & Appliances)
Apriil med «Handle med «I don’t» care» for Strahl (Professional Products & Services)
- Bacon med «A New Dawn» for Vipps (Best Use of Music)
- Morgenstern AS med «Leave the nest» for FINN (Topical & Real-time Advertising)
- Per Høj med «Every Moment Counts» for Norwegian Directorate of Health (Best Use of Music)
- Sollin Sæle med «Might Be Coming Soon» for lokale butikker i Thorvald Meyer Street (Restaurants, Bars & Cafés)
- T/A POL med «Titanic speed date» for Fjord Line (Humour)
T/A POL med «Don't hate. Imitate. The Super Bowl Clapback» for Audi Norway (Humour)
- TRY med «Old friends» for Lilleborg/ORKLA (Household Maintenance)
TRY med «Rear View Eyes» for Volkswagen (Vehicles, Automotive Services & Accessories)
TRY med «The Trash Collection 2021» for IKEA (Retail Services)
TRY med «Welcome to Haaland» for Norsk Tipping (Recreation & Leisure)
TRY med «Holding out for a hero» for Equinor (Corporate Image)
TRY med «Holding out for a hero» for Equinor (Best Use of Music)
TRY med «Smart boat» for REMA 1000 (Humour)
TRY med «The Evil Shopping Carts» for DNB (Humour)
Se alle de nominerte hos Epica Awards.